Artykuł
Zakres usług oferowanych przez Citimedia.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością klientom B2B obejmuje m.in. dostęp do sieci Internet, transmisję danych, dzierżawę ciemnych włókien, zarządzanie adresacją IP. Usługi te świadczone są na warunkach wskazanych w indywidualnie przygotowanej ofercie, przygotowywanej na podstawie weryfikacji warunków technicznych, potrzeb klienta oraz preferowanego przez niego czasu trwania umowy.
Zakres usług oferowanych przez Citimedia.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością przedsiębiorcom telekomunikacyjnym obejmuje: kolokację, serwis i udostępnienie infrastruktury telekomunikacyjnej i teletechnicznej, dzierżawę ciemnych włókien, usługi transmisji danych, dostępu do Internetu, zarządzania adresacją IP. Każdorazowo oferta cenowa rozwiązania technicznego jest przygotowywana indywidualnie na zapytanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego na podstawie dokonanej weryfikacji warunków technicznych, z uwzględnieniem potrzeb klienta i preferowanym przez niego czasem trwania umowy.
Serwis Usług
Citimedia.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością świadczy usługi serwisowe, w ramach których usuwane są awarie oraz nieprawidłowości w działaniu danej usługi. Zgłoszenia awarii przyjmujemy pod nr 22 203 68 28, adresem e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. w godzinach 08:00 – 19:00.
Odszkodowanie należne zgodnie z art. 304 Ustawy z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo Komunikacji Elektronicznej (zwana dalej „PKE”)
W przypadku wypowiedzenia umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej przez abonenta lub przez Citimedia.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z winy abonenta, przed upływem okresu, na jaki została zawarta umowa, Citimedia.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania. Odszkodowanie z tytułu usługi telekomunikacyjnej nie może przekroczyć: sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za tę usługę, wskazanej w art. 288 ust. 1 pkt 6 lit. a lub art. 293 ust. 1 pkt 3 lit. a PKE, które abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania umowy.
Odszkodowanie to nie przysługuje w przypadku:
- wypowiedzenia przez konsumenta umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej przed rozpoczęciem przyłączenia go do publicznej sieci telekomunikacyjnej, a w przypadku gdy przyłączenie nie jest wykonywane - przed rozpoczęciem świadczenia usług telekomunikacyjnych, chyba że przedmiotem odszkodowania jest promocyjne urządzenie końcowe;
- przeniesienia numeru w następstwie sytuacji, o której mowa w art. 161 ust. 2.
Abonent będący konsumentem zawarł umowę o świadczenie usług obejmującą usługę dostępu do Internetu lub usługę telefonii oraz inną usługę, ma prawo wypowiedzenia Umowy ze względu na niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy obejmuje wszystkie usługi objęte Umową.
W przypadku reklamacji usługi telekomunikacyjnej, odpowiedź na reklamację wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego a abonentowi przysługuje prawo dochodzenia ewentualnych roszczeń w postępowaniu sądowym.
W sprawach nieuregulowanych w Umowie i jej załącznikach zastosowanie znajdą przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
Wskaźniki jakości
Wskaźniki jakości wspólne dla wszystkich usług
|
Czas oczekiwania na połączenie z personelem (w dni robocze, w godzinach pracy BOK, z drzewem zapowiedzi, liczone w sekundach)
|
27 s |
Czas oczekiwania na połączenie z personelem (w dni robocze po godzinach pracy BOK oraz dni wolne od pracy, z drzewem zapowiedzi, liczone w sekundach)
|
27 s |
Wskaźnik reklamacji poprawności faktur (w okresie 6 mcy)
|
1,1 % |
Metoda pomiaru wskaźników jakości
|
analiza statystyczna |
W zakresie dostępu do sieci Internet, niezależnie od zastosowanej technologii, na faktycznie osiąganą przepustowość na łączu ma wpływ wiele czynników takich jak: wzrost obciążenia sieci w godzinach szczytu lub przy nieplanowanym wzroście liczby aktywnych użytkowników, konfiguracja/parametry urządzenia abonenckiego (np. korzystanie z urządzenia nieobsługującego podanej prędkości), jednoczesne korzystanie z usługi przez wielu użytkowników, instalacja na urządzeniu końcowym aplikacji obniżających prędkość transmisji (np. antywirus, firewall).
Minimalne poziomy jakości usług internetowych zależne są od szeregu parametrów, w tym zastosowanej technologii, długości kabla, lokalizacji, wybranych przez Klienta parametrów usługi. Maksymalna przepustowość łącza zależna jest od wariantu ofertowego wybranego przez klienta.
Poniżej przedstawiamy parametry jakościowe dla wybranych przepływności standardowej usługi.
Wskaźniki jakości usługi internetowej
|
Usługa |
Prędkość maksymalna [Mbit/s] |
Prędkość deklarowana [Mbit/s] |
Prędkość minimalna [Mbit/s] |
Prędkość zwykle dostępna [Mbit/s] |
|
Pobieranie danych |
Wysyłanie danych |
Pobieranie danych |
Wysyłanie danych |
Pobieranie danych |
Wysyłanie danych |
Pobieranie oraz wysyłanie danych |
10/10 Mb/s |
10 |
10 |
10 |
10 |
9 |
9 |
95% prędkości maksymalnych |
15/15 Mb/s |
15 |
15 |
15 |
15 |
13 |
13 |
95% prędkości maksymalnych |
20/20 Mb/s |
20 |
20 |
20 |
20 |
18 |
18 |
95% prędkości maksymalnych |
30/30 Mb/s |
30 |
30 |
30 |
30 |
27 |
27 |
95% prędkości maksymalnych |
50/50 Mb/s |
50 |
50 |
50 |
50 |
45 |
45 |
95% prędkości maksymalnych |
100/100 Mb/s |
100 |
100 |
100 |
100 |
90 |
90 |
95% prędkości maksymalnych |
REGULAMIN
Regulamin udostępniania usług telekomunikacyjnych przez Citimedia.pl. Sp. z o.o. w Warszawie.
I – Definicje
Zwroty użyte w Regulaminie:
- Citimedia.pl – Citimedia.pl z o.o. z siedzibą w Warszawie kod pocztowy 00-609, Al. Armii Ludowej 28, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000358451, NIP: 123-121-57-41, REGON: 142438516; dostawca usług telekomunikacyjnych, wykonujący działalność telekomunikacyjną na podstawie wpisu do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;
- Abonent – Osoba fizyczna, osoba prawna lub podmiot nie posiadający osobowości prawnej, która zawarła z Citimedia.pl Umowę.
- BOK – Biuro Obsługi Klienta; jednostka organizacyjna.
- Cennik – Zestawienie opłat za udostępnione usługi telekomunikacyjne oraz usługi dodatkowe, stanowiące Załącznik do Umowy.
- Informacje przedumowne – wymagane prawem informacje o warunkach świadczenia Usług, doręczane Abonentowi będącemu Konsumentem przed zawarciem Umowy, na trwałym nośniku; Informacje przedumowne zawarte są w niniejszym Regulaminie i Cenniku; dokumenty zawierające Informacje przedumowne stanowią integralną część Umowy.
- Konsument – Abonent będący osoba fizyczną zawierający Umowę dla celów nie związanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub wykonywaniem zawodu, a w zakresie uprawnienia do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, także osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej. Dla potrzeb niniejszego Regulaminu Konsumentem jest także mikro i mały przedsiębiorca oraz organizacje pożytku publicznego takie jak stowarzyszenia i fundacje, (chyba że złożyły oświadczenie o rezygnacji z uprawnień Konsumenta.) przy czym takiemu podmiotowi nie przysługuje uprawnienie wskazane w § 17 ust. 1 Regulaminu;
- Lokalizacja / Lokal – miejsce świadczenia Usług.
- Okres rozliczeniowy – miesiąc kalendarzowy.
- Podsumowanie Warunków Umowy – dokument doręczany Abonentowi będącemu Konsumentem przed zawarciem Umowy, na trwałym nośniku, zawierający podsumowanie najważniejszych warunków świadczenia Usługi; Podsumowanie Warunków Umowy stanowi integralną część Umowy.
- Sieć – sieć telekomunikacyjna służąca do świadczenia Usług.
- Sprzęt – urządzenia stanowiące zakończenie łącza telekomunikacyjnego zainstalowane w Lokalu Abonenta (np. modem itp.), udostępnione Abonentowi przez Citimedia.pl na czas trwania Umowy.
- Umowa – Umowa o udostępnienie usług telekomunikacyjnych oraz usług dodatkowych zawarta w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej, na podstawie której Citimedia.pl zobowiązuje się do udostępniania usług na rzecz Abonenta, a Abonent zobowiązuje się do przestrzegania Umowy oraz postanowień niniejszego Regulaminu.
- Usługi – usługi telekomunikacyjne oraz usługi dodatkowe, świadczone przez Citimedia.pl na rzecz Abonenta.
II - Postanowienia ogólne
§1
Citimedia.pl świadczy usługi w zakresie i na warunkach określonych w Umowie, załącznikach do Umowy i niniejszym Regulaminie.
§2
- W imieniu Citimedia.pl Umowę zawiera upoważniona przez niego osoba. Przez upoważnioną osobę rozumie się osobę legitymującą się pełnomocnictwem wydanym przez Citimedia.pl, które potwierdza uprawnienia tej osoby do zawierania Umów na rzecz Citimedia.pl.
- Umowa może być zawarta po należytym udokumentowaniu tożsamości Abonenta:
- W przypadku Abonenta będącego osobą fizyczną są to następujące dane:
- nazwisko i imię;
- numer ewidencyjny PESEL - w przypadku obywatela Rzeczypospolitej Polskiej - albo nazwa, seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, a w przypadku cudzoziemca, który jest obywatelem państwa niebędącego członkiem Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego numer paszportu lub karty pobytu,
- Citimedia.pl rozpoczyna świadczenie Usług nie wcześniej niż po potwierdzeniu zgodności podanych przez Abonenta danych z danymi zawartymi w dokumencie potwierdzającym tożsamość Abonenta lub potwierdzeniu ich drogą elektroniczną w sposób wskazany w art. 296 ust. 3 pkt 2 Prawa Komunikacji Elektronicznej. Poza danymi osobowymi wskazanymi w ppkt i – ii powyżej Citimedia.pl może żądać od Abonenta przekazania danych osobowych dla potrzeb zawarcia i wykonywania Umowy, w tym rozliczenia za Usługi i zapewnienia kontaktu z Abonentem:
- adresu miejsca zamieszkania i adresu korespondencyjnego, jeśli jest on inny niż adres miejsca zamieszkania;
- adresu poczty elektronicznej;
- numeru telefonu.
- W przypadku Abonenta niebędącego osobą fizyczną są to nazwa, numer identyfikacyjny REGON lub NIP lub numer w Krajowym Rejestrze Sądowym albo ewidencji działalności gospodarczej, lub innym właściwym rejestrze, dane osób reprezentujących Abonenta, umożliwiające ich weryfikację, w szczególności dane, o których mowa w pkt lit a ppkt i-ii powyżej. Citimedia.pl rozpoczyna świadczenie Usług nie wcześniej niż po potwierdzeniu zgodności podanych przez Abonenta danych z danymi zawartymi w we właściwym rejestrze. lub potwierdzeniu ich drogą elektroniczną w sposób wskazany w art. 296 ust. 1 pkt 3 ppkt 2 Prawa Komunikacji Elektronicznej.
§3
- Wysokość opłat za świadczone Usługi określa Umowa i Cennik wydawany przez Citimedia.pl.
- Cennik udostępniony jest Abonentowi przy zawarciu Umowy.
- Tryb i warunki dokonywania zmian warunków Umowy, w tym wysokości opłat, określa Umowa.
III – Zakres i warunki świadczenia Usług
§4 Postanowienia Ogólne
- Citimedia.pl, na podstawie niniejszego Regulaminu i Umowy, udostępnia usługi telekomunikacyjne określone w:
- Podsumowaniu Warunków Umowy – w przypadku Abonenta będącego Konsumentem;
- Umowie – w przypadku Abonenta niebędącego Konsumentem.
§5 Sprzęt
- W przypadku udostępnienia Abonentowi przez Citimedia.pl, w ramach świadczenia usługi, sprzętu, Abonent jest zobowiązany do:
- wykorzystywania Sprzętu w siedzibie Abonenta lub w innym miejscu będącym miejscem świadczenia Usługi;
- zwrotu na koszt Abonenta udostępnionego Sprzętu do siedziby Citimedia.pl w terminie do 14 dni od daty zakończenia świadczenia usług przez Citimedia.pl.
- W przypadku niewywiązania się przez Abonenta z postanowień §5 ust. 1 lit. b Regulaminu, Citimedia.pl naliczy z tego tytułu opłatę w wysokości określonej w Umowie lub w Podsumowaniu Warunków Umowy, co będzie równoznaczne z przeniesieniem własności sprzętu na Abonenta. Opłata może zostać naliczona także w przypadku zwrócenia Sprzętu w stanie uszkodzonym (z przyczyn innych niż tkwiące w Sprzęcie w chwili wydania).
- Abonent zobowiązuje się używać Sprzęt zgodnie z jego przeznaczeniem i wymogami prawidłowej eksploatacji.
- Abonent nie ma prawa do dokonywania samodzielnie napraw i modernizacji Sprzętu, polegających w szczególności na zmianie oprogramowania lub jego konfiguracji, bez uprzedniej, pisemnej zgody Citimedia.pl Abonent zobowiązany jest powiadomić Citimedia.pl (Biuro Obsługi Klienta) o wszelkich nieprawidłowościach w pracy, usterkach lub uszkodzeniach Sprzętu.
- Abonent nie może bez zgody Citimedia.pl, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, podłączyć do Sprzętu, bezpośrednio lub pośrednio urządzeń nie będących w wyłącznej dyspozycji Abonenta lub użytkowanych przez Abonenta wspólnie z osobami trzecimi.
- W przypadku instalacji przez Citimedia.pl, na potrzeby Usługi Sprzętu, Abonent zapewni Citimedia.pl wstęp na teren Abonenta oraz zapewni dostęp do niezbędnych do przeprowadzenia instalacji i testów miejsc Abonenta, w szczególności miejsc, w których będzie zainstalowany Sprzęt. Abonent zobowiązany jest do udostępniania miejsc instalacji na wniosek Udostępniającego, w szczególności w celu usunięcia Awarii.
- Abonent zobowiązuje się powiadomić Citimedia.pl o trwałym opuszczeniu lokalu, w którym znajduje się Sprzęt.
§6 Serwis techniczny
- Abonent zgłasza awarię Usługi telefonicznie lub mailem – dane do kontaktu wskazane są w Umowie.
- Citimedia.pl zapewnia gotowość służb technicznych do usunięcia awarii od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 8.00 do 18.00.
- Pod warunkiem udostępnienia przez Abonenta urządzeń i łączy, Citimedia.pl przystąpi do usuwania awarii w czasie gotowości służb technicznych, o którym mowa w pkt 2, w terminie 4 godzin od chwili zgłoszenia awarii przez Abonenta.
- Abonent zobowiązany jest pokryć koszy obsługi serwisowej, w tym koszty dojazdu serwisu do Lokalu Abonenta w przypadku zamówienia płatnych usług serwisowych, a także w przypadku nieuzasadnionego wezwania serwisu. Za nieuzasadnione wezwanie serwisu przyjmuje się przypadki, gdy zgłoszona Awaria wynika z:
- przyczyn dotyczących wad lub uszkodzeń urządzenia końcowego Abonenta;
- uszkodzenia przyłącza do Sieci wynikającego z winy lub rażącego niedbalstwa Abonenta;
- postępowania Abonenta niezgodnego z instrukcją obsługi Sprzętu lub naruszania zasad korzystania z tego urządzenia określonych w § 5 powyżej;
- lub innych sytuacji powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Citimedia.pl.
- Abonent może uzyskać informację o obowiązujących cenach i kosztach usług serwisowych z Cennika dostępnego na stronie internetowej Citimedia.pl, a także kontaktując się ze Citimedia.pl telefonicznie.
§7 Postanowienia szczególne dot. Usługi internetowej
- W ramach Usługi Internetowej Citimedia.pl zapewnia Abonentowi prawo do uzyskania dostępu do informacji i treści oraz do ich rozpowszechniania, a także do korzystania z wybranych aplikacji i usług oraz ich udostępniania, jak również do korzystania z wybranego Urządzenia końcowego, niezależnie od Lokalizacji, miejsca pochodzenia lub miejsca docelowego informacji, treści lub usługi.
- Świadcząc Usługę Internetową Citimedia.pl traktuje wszystkie transmisje danych równo, bez dyskryminacji, ograniczenia czy ingerencji w ich treść, bez względu na nadawcę i odbiorcę, pobierane lub rozpowszechniane treści, wykorzystywane lub udostępniane aplikacje lub usługi, lub też wykorzystywane urządzenia telekomunikacyjne.
- Ze względu na obiektywne różnice w wymogach dotyczących technicznej jakości Usługi w zakresie określonych kategorii ruchu, Citimedia.pl może stosować odpowiednie środki zarządzania ruchem, które wspierają efektywne wykorzystywanie zasobów sieciowych i optymalizację ogólnej jakości transmisji danych, oraz są przejrzyste, niedyskryminacyjne i proporcjonalne.
- Citimedia.pl może stosować środki zarządzania ruchem wykraczające poza odpowiednie środki zarządzania ruchem, które mogą m.in. blokować, spowalniać, zmienić, ograniczać, faworyzować lub ingerować w określone treści, aplikacje lub usługi, lub określone kategorie treści, aplikacji lub usług, lub też pogarszać ich jakość, tylko w razie konieczności i tak długo jak to jest konieczne, aby:
- zapewnić zgodność z obowiązującym prawem, w tym z orzeczeniami sądowymi lub decyzjami organów publicznych dysponujących odpowiednimi uprawnieniami;
- utrzymać integralność i bezpieczeństwo Sieci, usług świadczonych za pośrednictwem Sieci oraz urządzeń końcowych użytkowników końcowych;
- zapobiec grożącym przeciążeniom Sieci oraz łagodzić skutki wyjątkowego lub tymczasowego przeciążenia Sieci, o ile równoważne rodzaje transferu danych są traktowane równo.
- W razie awarii lub powstania wyjątkowego, tymczasowego przeciążenia Sieci Citimedia.pl może na czas takiego zdarzenia zastosować następujące środki zarządzania ruchem:
- zmienić alokację zasobów dostępnych w danym obszarze Sieci, aby zapewnić możliwie najlepsze działanie Usługi dla wszystkich Abonentów;
- zmienić kierowanie w zakresie ruchu do zasobów, do których dostęp został z w/w powodów ograniczony;
- Środki te mogą wpłynąć na chwilowe obniżenie wartości prędkości zwykle dostępnej.
- Citimedia.pl, w celu zapobieżenia przeciążeniom Sieci, które mogą wpłynąć na utrzymanie integralności i bezpieczeństwa Usługi dostępu do Internetu, może zastosować tymczasowe rozwiązania ograniczające dostępność zasobów internetowych, będących źródłem naruszeń integralności i bezpieczeństwa Sieci. Rozwiązania te mogą wpłynąć na chwilowe obniżenie wartości prędkości zwykle dostępnej.
- Stosowane przez Citimedia.pl odpowiednie środki zarządzania ruchem nie mają wpływu na prywatność użytkowników końcowych ani ochronę ich danych osobowych.
- Limity ilości danych, ograniczenia prędkości oraz inne parametry jakości Usługi (takie jak opóźnienie, wahanie opóźnienia, utrata pakietów), mogą wpływać na jakość Usługi w zakresie transmisji danych poprzez spowolnienie wysyłania lub odbierania danych lub ograniczenie dostępności lub jakości korzystania z treści, aplikacji i usług.
- Dostępność i jakość korzystania z treści, aplikacji i usług za pośrednictwem Usługi w zakresie transmisji danych zależy od wymagań technicznych i parametrów określonych przez dostawców tych treści, aplikacji i usług. Niektóre treści, aplikacje i usługi lub ich funkcjonalności mogą nie być dostępne z powodu opóźnień albo prędkości transmisji danych niższej niż wymagana przez dostawców tych treści, aplikacji i usług.
- Prędkości pobierania i wysyłania danych, jak również informacje dot. wpływu parametrów Usługi na nią, czynników, od których zależy realna prędkość oraz wpływu, jaki mają odstępstwa od prędkości pobierania i wysyłania na Usługę określa Umowa lub Cennik.
- Jednoczesne korzystanie przez Abonenta na tym samym Urządzeniu końcowym z Usługi oraz z oferowanych przez Citimedia.pl innych usług niewchodzących w zakres Usługi lub niebędących Usługami Dodatkowymi, które są zoptymalizowane dla określonych treści, aplikacji lub usług, lub ich połączenia, w przypadku gdy optymalizacja jest niezbędna dla spełnienia wymogów określonego poziomu jakości treści, aplikacji lub usług, może spowodować ograniczenia prędkości i zwiększanie opóźnień przesyłania danych do i z Internetu dla danego Abonenta.
- Stałe lub regularnie powtarzające się istotne rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi w zakresie transmisji danych pod względem prędkości lub innych parametrów jakości Usługi, a prędkością lub parametrami określonymi w Umowie lub Cenniku stanowią nienależyte wykonanie Umowy. W takim wypadku Abonentowi przysługują środki ochrony prawnej:
- wskazane w § 13 Regulaminu (Reklamacje) - w tym prawo do złożenia reklamacji i dochodzenia roszczeń na drodze sądowej po wyczerpaniu drogi reklamacji;
- wskazane w § 14 (Odpowiedzialność Citimedia.pl) – w tym prawo do obniżenia opłaty abonamentowej, prawo do kary umownej i odszkodowania;
- inne roszczenia przewidziane w przepisach prawa, w tym w kodeksie cywilnym, obejmujące między innymi prawo do żądania wykonania umowy, prawo do wypowiedzenia umowy, prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zwłoki w jej wykonaniu przez Citimedia.pl.
- W przypadku zmiany dostawcy Usługi internetowej, Abonent ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi, chyba że nie jest to technicznie wykonalne. W przypadku skorzystania przez Abonenta z uprawnienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim zastosowanie ma następująca procedura:
- Abonent określa tryb zmiany dostawcy usługi:
- z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z dotychczasowym dostawcą usługi;
- bez zachowania okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z dotychczasowym dostawcą usługi, ze wskazaniem konkretnego terminu przeniesienia;
- na koniec okresu obowiązywania umowy wymaganego do skorzystania z warunków promocyjnych wynikającego z umowy z dotychczasowym dostawcą usługi;
- Nowy dostawca usługi rozpoczyna świadczenie tej usługi w uzgodnionym z Abonentem terminie określonym w umowie o świadczenie usług;
- Wypowiedzenie umowy z dotychczasowym dostawcą usługi staje się skuteczne z chwilą rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi;
- Nowy dostawca usługi potwierdza Abonentowi niezwłocznie rozpoczęcie świadczenia usługi na trwałym nośniku;
- Zmiana dostawcy usługi nie może powodować przerwy w świadczeniu tej usługi dłuższej niż 1 dzień roboczy;
- W przypadku gdy rozpoczęcie świadczenia usług przez nowego dostawcę usługi nie nastąpiło w ustalonym z Abonentem terminie, dotychczasowy dostawca usługi kontynuuje świadczenie usługi na dotychczasowych warunkach do czasu rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi;
- Jeżeli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi nie nastąpiło w terminie 30 dni od uzgodnionego z Abonentem terminu wówczas wypowiedzenie umowy z dotychczasowym dostawcą usługi ze względu na brak przeciwnego oświadczenia Abonenta staje się bezskuteczne, a umowę z nowym dostawcą usługi uważa się za niezawartą - o czym dotychczasowy dostawca usługi informuje Abonenta.
- Jeżeli nie doszło do zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu w terminie uzgodnionym z Abonentem, Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie od nowego dostawcy usługi za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za usługi telekomunikacyjne, liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, chyba że opóźnienie nie przekroczyło 1 dnia roboczego lub brak możliwości realizacji zmiany dostawcy usługi nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu teleinformatycznego służącego do wymiany komunikatów między dostawcami usług dla potrzeb realizacji uprawnienia do zachowania ciągłości Internetu przy zmianie dostawcy usług.
- W przypadku rozwiązania umowy, w ramach której Abonent otrzymał dostęp do poczty elektronicznej, której adres związany jest z nazwą handlową lub znakiem towarowym Citimedia.pl, Abonent ma prawo żądać zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 6 miesięcy od dnia rozwiązania umowy.
§8
- Citimedia.pl udostępnia informacje o zagrożeniach związanych ze świadczoną Usługą, w tym o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych na swojej stronie internetowej, w tym poprzez wskazanie linku do strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Komunikacji Elektronicznej, gdzie publikowane są informacje dotyczące sposobów ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych podczas korzystania z usług.
- W przypadku naruszenia bezpieczeństwa Sieci lub Usług, zagrożenia takim naruszeniem lub podatnością na wystąpienie naruszenia, które mogą mieć wpływ na usługi świadczone Abonentowi, Citimedia.pl niezwłocznie zastosuje środki organizacyjne i techniczne mające na celu wyeliminowanie lub zminimalizowanie zagrożenia, w tym zablokuje przekaz komunikatu, który zagraża bezpieczeństwu Sieci lub Usług, przerwie lub ograniczy świadczenie usługi telekomunikacyjnej na zakończeniu Sieci, z którego następuje wysyłanie komunikatów zagrażających bezpieczeństwu Sieci lub Usług. Citimedia.pl powiadomi niezwłocznie Abonenta o stwierdzonym zagrożeniu dla bezpieczeństwa Sieci i Usług i pouczy o możliwych do zastosowania przez Abonenta środkach bezpieczeństwa.
IV - Zobowiązania Abonenta
§9
- Abonent zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu i Umowy.
- Abonent zobowiązany jest do terminowego uiszczania opłat przewidzianych Umową, Regulaminem i obowiązującym aktualnie Cennikiem.
- Abonent zobowiązany jest do bezzwłocznego poinformowania Citimedia.pl o każdej zmianie adresu do doręczeń lub innych danych Abonenta określonych w Umowie.
- Abonent zobowiązuje się do nieinstalowania jakichkolwiek urządzeń (gdziekolwiek w Lokalizacji lub poza Lokalizacją lub na sieci telekomunikacyjnej służącej do świadczenia usług przez Citimedia.pl a znajdującej się w Lokalizacji), wpływających lub mogących wpływać w jakikolwiek niekontrolowany sposób lub powodujących utrudnienia w kontroli ruchu Telekomunikacyjnego. Postanowienia zdania poprzedzającego dotyczą w szczególności takich urządzeń jak dialery i inne urządzenia do transmisji danych.
- Abonent jest zobowiązany do zabezpieczenia swoich stacji roboczych podłączonych do sieci Citimedia.pl programami antywirusowymi na swój koszt.
- Abonentowi zabrania się podejmowania jakichkolwiek czynności zagrażających bezpieczeństwu lub integralności Sieci bądź Usług, w tym:
- naruszania lub ingerowania lub zakłócania pracy Sieci Citimedia.pl, instalacji wykonanej przez Citimedia.pl w Lokalizacji, w tym samowolnego dokonywania zmian, przeróbek, napraw oraz samodzielnego usuwania uszkodzeń;
- ingerowania w Sprzęt będący własnością Citimedia.pl;
- zakłócania działania Sieci;
- podejmowania działań mogących uszkodzić lub zakłócić pracę Sieci lub instalacji Citimedia.pl lub innych Abonentów;
- blokowania działania oraz prób włamań do systemów oraz wszelkich innych działań powodujących zakłócenia w pracy Sieci Internet;
- rozpowszechniania w Sieci Internet treści niezgodnych z prawem polskim oraz prawem międzynarodowym, w szczególności nielegalnego oprogramowania oraz plików audiowizualnych;
- podejmowania działań powodujących ingerowanie lub niszczenie danych innych Abonentów lub Sieci internetowej.
- W przypadku stwierdzenia naruszeń lub ingerencji, o których mowa w ust. 6 powyżej, Citimedia.pl uprawniony jest do:
- zawiadomienia właściwych służb, w trybie przewidzianym prawem, o takich naruszeniach oraz przekazania danych osoby, która dopuściła się takich naruszeń;
- eliminacji przekazu komunikatu, który zagraża bezpieczeństwu Sieci lub Usług;
- przerwania lub ograniczenia świadczenia usługi telekomunikacyjnej na zakończeniu Sieci, z którego następuje wysyłanie komunikatów zagrażających bezpieczeństwu. Citimedia.pl powiadomi Abonenta niezwłocznie o zastosowanych środkach.
- Abonent ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody, które wyrządził Citimedia.pl i innym Abonentom naruszając postanowienia niniejszego Regulaminu lub Umowy.
V – Opłaty
§10
- Opłaty i należności uiszczane są na podstawie faktur VAT wystawianych przez Citimedia.pl zgodnie z Umową, Podsumowaniem Warunków Umowy, Regulaminem i obowiązującym Cennikiem.
- Faktury VAT wystawiane są w cyklu miesięcznym.
- W fakturach VAT wykazuje się:
- opłaty za usługi wykonane w okresach wykazanych w fakturach VAT;
- opłaty za dodatkowe świadczenia wykonane w okresach wykazanych w fakturach VAT;
- kwoty naliczonego podatku VAT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Citimedia.pl dostarcza Abonentowi nieodpłatnie z każdą fakturą podstawowy wykaz wykonanych Usług zawierający informację o zrealizowanych płatnych Usługach, z podaniem dla każdego typu usług liczby jednostek rozliczeniowych odpowiadającej wartości Usług zrealizowanych przez Abonenta.
§11
- Faktury VAT są doręczane za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio do Abonenta, a w przypadku, gdy Abonent wyraził na to zgodę - także elektronicznie.
- Fakturę VAT należy uregulować przelewem bankowym na konto Citimedia.pl wskazane na fakturze VAT.
- Nieotrzymanie rachunku nie zwalnia Abonenta z obowiązku uregulowania należności za dany okres rozliczeniowy, po otrzymaniu faktury.
- Citimedia.pl zastrzega sobie prawo do wystawienia rachunków za inne okresy rozliczeniowe niż miesięczne.
- Zgłoszenie przez Abonenta reklamacji, co do wysokości faktury VAT nie zwalnia Abonenta z obowiązku uregulowania opłat wynikających z faktury VAT nieobjętych reklamacją.
§12
- Nieuregulowanie należności przez Abonenta w wysokości i w terminie wskazanym na rachunku, upoważnia Citimedia.pl do ograniczenia lub zawieszenia świadczenia usług zgodnie z procedurą wskazaną w § 17 Regulaminu.
- W przypadku rażącego naruszenia umowy Citimedia.pl może ograniczyć lub zawiesić świadczenie Usług, jeśli Abonent uporczywie narusza warunki niniejszego Regulaminu lub Umowy albo podejmuje działania utrudniające lub uniemożliwiające świadczenie lub korzystanie z Usług, w szczególności:
- podał nieprawdziwe informacje lub przedstawił fałszywe dokumenty niezbędne do zawarcia Umowy;
- wykorzystuje Sieć lub świadczone usługi przez Citimedia.pl do celów niezgodnych z prawem;
- utracił tytuł prawny do zainstalowania Sprzętu w miejscu przez siebie wskazanym;
- podejmuje inne działania uniemożliwiające świadczenie Usługi.
VI – Reklamacje
§13
- Abonent może składać reklamacje z tytułu niedotrzymania z winy Citimedia.pl terminu rozpoczęcia świadczenia Usług, niewykonania lub nienależytego wykonania Usług bądź nieprawidłowego obliczenia należności za Usługi:
- za pośrednictwem poczty;
- drogą elektroniczną, w tym na adres e- Citimedia.pl wskazany w Umowie;
- ustnie – telefonicznie do protokołu w BOK Citimedia.pl.
- W przypadku złożenia reklamacji telefonicznie upoważniona osoba reprezentująca Citimedia.pl przyjmująca reklamację jest obowiązana niezwłocznie potwierdzić jej przyjęcie w formie pisemnej.
- W przypadku złożenia reklamacji za pośrednictwem poczty, telefonicznie lub drogą elektroniczną, Citimedia.pl jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji do potwierdzenia jej przyjęcia, chyba że udzielono odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- Potwierdzenie przyjęcia reklamacji wskazuje dzień złożenia reklamacji oraz nazwę, adres i numer telefonu jednostki Citimedia.pl rozpatrującej reklamację.
- Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu Usług, lub od dnia, w którym Usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana, lub od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia Usług.
- Osoba dokonująca zgłoszenia reklamacji powinna w niej zawrzeć:
- imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Abonenta;
- określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu;
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
- numer ewidencyjny nadany reklamującemu przez Citimedia.pl lub adres miejsca zakończenia Sieci;
- datę zawarcia Umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia Usług - w przypadku reklamacji, dotyczącej terminu rozpoczęcia świadczenia Usług;
- wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności - w przypadku, gdy reklamujący żąda ich wypłaty;
- numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności;
- sposób, w jaki ma zostać przekazana odpowiedź na reklamację;
- podpis reklamującego - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
- W przypadku gdy reklamacja złożona telefonicznie nie spełnia warunków określonych w ust. 6, upoważniona osoba reprezentująca Citimedia.pl przyjmująca reklamację, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, jest obowiązana do niezwłocznego poinformowania reklamującego o konieczności jej uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
- W przypadku gdy złożona w inny niż wskazany w ust. 7 sposób reklamacja nie spełnia warunków określonych w ust. 6 Citimedia.pl, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa reklamującego do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
- Po bezskutecznym upływie wyznaczonego zgodnie z ust. 7 lub 8 terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
- Złożenie reklamacji nie zwalnia z obowiązku uiszczania opłat za korzystanie z Usług za okresy nie objęte reklamacją.
- Citimedia.pl przy załatwianiu reklamacji obowiązany jest rozpatrzyć wyczerpująco wszelkie okoliczności, a w szczególności:
- dokumenty i inne dowody przedstawione przez osobę reklamującą lub będące w posiadaniu Citimedia.pl,
- wyniki postępowania wyjaśniającego, przeprowadzonego przez właściwe służby techniczne Citimedia.pl,
- badania techniczne i obserwacje urządzeń, w sposób przewidziany dla danego rodzaju Usług.
- Citimedia.pl w terminie 30 dni od złożenia reklamacji udziela odpowiedzi na reklamację. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
- nazwę jednostki Citimedia.pl rozpatrującej reklamację;
- informację o dniu złożenia reklamacji;
- rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji;
- w przypadku przyznania odszkodowania - określenie wysokości kwoty i terminu jej wypłaty;
- w przypadku zwrotu innej należności - określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu;
- pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku, gdy reklamującym jest konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem UKE;
- podpis upoważnionego przedstawiciela Citimedia.pl, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska.
- W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację powinna:
- dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne;
- zostać doręczona reklamującemu przesyłką poleconą, gdy odpowiedź jest udzielana w formie pisemnej.
- Potwierdzenie przyjęcia reklamacji do rozpoznania oraz odpowiedź na reklamację następują w formie pisemnej, z tym zastrzeżeniem, że Citimedia.pl może dokonać tych czynności za pośrednictwem poczty elektronicznej, o ile uzyskał zgodę Abonenta (wyrażoną w Umowie, reklamacji lub osobnym oświadczeniu), a także bez konieczności uzyskania zgody Abonenta, jeśli złożył on reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Citimedia.pl dokonuje potwierdzenia przyjęcia reklamacji oraz udziela odpowiedzi na reklamację na wskazany w tym celu adres poczty elektronicznej, a jeśli Abonent nie wskazał adresu – na adres, z którego reklamacja została wysłana.
- W przypadku, kiedy przedmiotem reklamacji jest niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi lub nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczonej Usługi, wraz z wniesieniem reklamacji obowiązek zapłaty kwestionowanej kwoty zostaje zawieszony do czasu rozpatrzenia reklamacji.
- Z chwilą udzielenia odpowiedzi na reklamację lub w przypadku upływu 30 dniowego terminu od dnia złożenia reklamacji drogę postępowania reklamacyjnego uznaje się za wyczerpaną. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, kwestionowana przez Abonenta należność powinna być zapłacona w terminie 14 dni od daty doręczenia Abonentowi odpowiedzi na reklamację.
- Abonent ma prawo skierować sprawę na drogę postępowania przed sądem powszechnym.
VII. Odpowiedzialność Citimedia.pl
§14
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Citimedia.pl z przyczyn zawinionych przez Citimedia.pl, w tym:
- gdy nie został osiągnięty określony w Umowie poziom jakości Usługi;
- stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usług internetowych pod względem prędkości lub innych parametrów jakości Usług, a deklarowanym przez Citimedia.pl w Umowie, ustalonych przy pomocy mechanizmu monitorowania certyfikowanego przez Prezesa UKE;
- braku reakcji Citimedia.pl na naruszenie bezpieczeństwa, zagrożenie lub lukę w systemie bezpieczeństwa Sieci lub Usług,
- Abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień, w którym Usługa nie była świadczona lub była świadczona nienależycie.
- W przypadku uchybienia przez Citimedia.pl terminowi rozpoczęcia świadczenia Usług Abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień uchybienia terminowi.
- Należności, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej zostaną zgodnie z dyspozycją Abonenta zaliczone na poczet zaległych lub przyszłych należności lub wypłacone Abonentowi, w terminie 14 dni od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Abonenta i wskazania przez Abonenta sposobu wypłaty.
- Odpowiedzialność Citimedia.pl ograniczona jest do sumy opłat abonamentowych z ostatnich trzech miesięcy sprzed złożenia reklamacji.
VIII. Czas trwania Umowy, Warunki przedłużania, sposób zakończenia Umowy, skutki rozwiązania
§15 Czas trwania Umowy
Umowa zawierana jest na czas nieokreślony lub określony, w zależności od oferty Citimedia.pl i wybranego przez Abonenta wariantu.
§16 Przedłużenie Umowy zawartej na czas określony
-
W przypadku gdy Umowa została zawarta na czas określony, jeżeli na co najmniej jeden miesiąc przed upływem okresu jej trwania którakolwiek ze Stron nie złoży oświadczenia woli o braku zainteresowania kontynuacją współpracy, Umowa ulega przedłużeniu na czas nieokreślony. Oświadczenie Abonenta o braku woli przedłużenia Umowy na czas nieokreślony powinno zostać dokonane w formie pisemnej bądź dokumentowej i może zostać złożone w rozmowie telefonicznej pod numerem telefonu BOK Citimedia.pl poprzez wysłanie listownie na adres siedziby Citimedia.pl lub poprzez wiadomość e-mail (wysłaną na adres e-mail wskazany w Umowie z adresu e-mail Abonenta wskazanego przez niego w Umowie) wyłącznie przez osobę uprawnioną do reprezentacji Abonenta.
-
Nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, Citimedia.pl doręcza Abonentowi na trwałym nośniku, jasne i zrozumiałe informacje o przedłużeniu Umowy i wynikającej z niego zmianie warunków świadczenia Usług, sposobach rozwiązania Umowy, a także o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych dotyczących Usług objętych Umową.
-
W przypadku, gdy umowa zawarta na czas określony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia Abonent ponosi koszty świadczenia Usług objętych Umową.
VII. Odpowiedzialność Citimedia.pl
§14
-
W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Citimedia.pl z przyczyn zawinionych przez Citimedia.pl, w tym:
- gdy nie został osiągnięty określony w Umowie poziom jakości Usługi;
- stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usług internetowych pod względem prędkości lub innych parametrów jakości Usług, a deklarowanym przez Citimedia.pl w Umowie, ustalonych przy pomocy mechanizmu monitorowania certyfikowanego przez Prezesa UKE;
- braku reakcji Citimedia.pl na naruszenie bezpieczeństwa, zagrożenie lub lukę w systemie bezpieczeństwa Sieci lub Usług,
Abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień, w którym Usługa nie była świadczona lub była świadczona nienależycie.
-
W przypadku uchybienia przez Citimedia.pl terminowi rozpoczęcia świadczenia Usług Abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień uchybienia terminowi.
-
Należności, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej zostaną zgodnie z dyspozycją Abonenta zaliczone na poczet zaległych lub przyszłych należności lub wypłacone Abonentowi, w terminie 14 dni od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Abonenta i wskazania przez Abonenta sposobu wypłaty.
-
Odpowiedzialność Citimedia.pl ograniczona jest do sumy opłat abonamentowych z ostatnich trzech miesięcy sprzed złożenia reklamacji.
VIII. Czas trwania Umowy, Warunki przedłużania, sposób zakończenia Umowy, skutki rozwiązania
§15 Czas trwania Umowy
Umowa zawierana jest na czas nieokreślony lub określony, w zależności od oferty Citimedia.pl i wybranego przez Abonenta wariantu.
§16 Przedłużenie Umowy zawartej na czas określony
-
W przypadku gdy Umowa została zawarta na czas określony, jeżeli na co najmniej jeden miesiąc przed upływem okresu jej trwania którakolwiek ze Stron nie złoży oświadczenia woli o braku zainteresowania kontynuacją współpracy, Umowa ulega przedłużeniu na czas nieokreślony. Oświadczenie Abonenta o braku woli przedłużenia Umowy na czas nieokreślony powinno zostać dokonane w formie pisemnej bądź dokumentowej i może zostać złożone w rozmowie telefonicznej pod numerem telefonu BOK Citimedia.pl poprzez wysłanie listownie na adres siedziby Citimedia.pl lub poprzez wiadomość e-mail (wysłaną na adres e-mail wskazany w Umowie z adresu e-mail Abonenta wskazanego przez niego w Umowie) wyłącznie przez osobę uprawnioną do reprezentacji Abonenta.
-
Nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, Citimedia.pl doręcza Abonentowi na trwałym nośniku, jasne i zrozumiałe informacje o przedłużeniu Umowy i wynikającej z niego zmianie warunków świadczenia Usług, sposobach rozwiązania Umowy, a także o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych dotyczących Usług objętych Umową.
-
W przypadku, gdy umowa zawarta na czas określony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia Abonent ponosi koszty świadczenia Usług objętych Umową.
§17 Sposoby zakończenia Umowy
-
W przypadku zawarcia Umowy na odległość Abonent będący Konsumentem uprawniony jest do odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy, składając oświadczenie Citimedia.pl. Dla zachowania terminu wskazanego w zdaniu poprzednim wystarczające jest wysłanie oświadczenia na adres Citimedia.pl.
-
Umowa może być wypowiedziana przez każdą ze Stron w każdym czasie, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec kolejnego Okresu rozliczeniowego, z zastrzeżeniem, że w przypadku wypowiedzenia przez Abonenta lub z przyczyn leżących po stronie Abonenta Umowy zawartej na czas oznaczony przed upływem okresu, na jaki została zawarta, Abonent będzie zobowiązany do zapłaty odszkodowania, o którym mowa w § 18 Regulaminu.
-
Abonent ma prawo wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia:
- z winy Citimedia.pl - w przypadku nieświadczenia lub nienależytego świadczenia Usług przez Citimedia.pl, to jest w przypadku występowania stałych lub rażących rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem Usług, z wyłączeniem Usługi Internetu, a warunkami określonymi w Umowie. Uprawnienie to przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i nie wpływa na uprawnienia Abonenta do dochodzenia roszczeń z nienależytego wykonania Umowy; w przypadku, gdy Abonent będący Konsumentem zawarł umowę o świadczenie usług obejmującą usługę dostępu do Internetu oraz inną usługę, prawo wypowiedzenia Umowy ze względu na niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy obejmuje wszystkie usługi objęte Umową;
- w razie braku akceptacji jednostronnej zmiany przez Citimedia.pl postanowień Umowy;
- w przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu lub zmiany dostawcy telefonii z przeniesieniem numeru – jednak Abonent jest wówczas zobowiązany do uiszczenia opłaty za okres wypowiedzenia, w wysokości nie wyższej niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, oraz zapłaty odszkodowania za wypowiedzenie Umowy przed upływem okresu na jaki została zawarta, o którym mowa w § 20 Regulaminu.
-
Citimedia.pl ma prawo wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia:
- z przyczyn leżących po stronie Abonenta - w razie naruszenia przez Abonenta postanowień Umowy (w tym także zawartych w Podsumowaniu Warunków Umowy, Regulaminie i Cenniku), po uprzednim wezwaniu Abonenta do zaniechania naruszeń i usunięcia ich skutków i bezskutecznym upływie udzielonego mu dodatkowego 14 dniowego terminu;
- z przyczyn leżących po stronie Abonenta - w razie opóźnienia Abonenta z zapłatą należności i wyczerpaniu procedury ograniczenia i zawieszenia Usługi, o której mowa w ust. 5 poniżej;
- z przyczyn leżących po stronie Abonenta Abonenta - w razie utraty Tytułu prawnego do Lokalu przez Abonenta lub cofnięcia zgody udzielonej przez osobę, której przysługuje tytuł prawny do Lokalu;
- jeśli świadczenie Usług określonych w Umowie jest niemożliwe ze względów technicznych.
-
Jeśli Abonent opóźnia się z zapłatą za świadczoną Usługę wówczas:
- Citimedia.pl informuje Abonenta o zamiarze ograniczenia świadczenia Usługi, jeśli Abonent nie zapłaci należności w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienia;
- Po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa w pkt a powyżej Citimedia.pl może ograniczyć świadczenie Usługi w ten sposób, że blokuje możliwość inicjowania połączeń głosowych, a także blokuje możliwość korzystania z transmisji danych (nie dotyczy to inicjowania połączeń na numery alarmowe); Citimedia.pl nie ogranicza Usługi, jeśli jest to technicznie niewykonalne lub ekonomicznie niezasadne;
- Jeśli w terminie 7 dni od ograniczenia albo wystąpienia przyczyny braku możliwości ograniczenia Usługi, o której mowa w pkt b powyżej Abonent nie zapłacił zaległych należności Citimedia.pl powiadamia Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia Usługi;
- Jeśli w terminie 3 dni od dnia doręczenia powiadomienia, o którym mowa w pkt c powyżej Abonent nie zapłaci zaległych należności, wówczas Citimedia.pl może zawiesić świadczenie Usługi, co skutkuje brakiem możliwości korzystania przez Abonenta z Usługi (z wyjątkiem połączeń na numery alarmowe);
- Jeśli w terminie 7 dni od dnia zawieszenia Usługi Abonent nie zapłaci zaległych należności Citimedia.pl powiadamia Abonenta o zamiarze wypowiedzenia Umowy z winy Abonenta po upływie 7 dni od dnia doręczenia powiadomienia, jeśli Abonent nie zapłaci w tym czasie zaległych należności;
- Jeśli Abonent uporczywie opóźnia się z zapłatą za świadczone usługi Citimedia.pl powiadamia Abonenta o zamiarze zawieszenia Usługi i może Usługę zawiesić, jeśli Abonent nie zapłaci zaległych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia powiadomienia.
Powiadomienia, o których mowa w niniejszym ustępie doręcza się na trwałym nośniku na wskazany przez Abonenta adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej, jeśli Citimedia.pl umożliwia korzystanie z takiego środka. Citimedia.pl wznawia świadczenie ograniczonej lub zawieszonej Usługi w terminie 3 dni od dnia zapłaty zaległych należności.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, jej rozwiązaniu lub wypowiedzeniu składane przez Abonenta wymaga formy pisemnej lub dokumentowej. Abonent może złożyć oświadczenie listownie na adres siedziby Citimedia.pl lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Citimedia.pl wskazany w Umowie. W przypadku złożenia przez Abonenta oświadczenia w formie dokumentowej Citimedia.pl ma obowiązek:
- niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia, zawiadomić Abonenta o jego otrzymaniu, przez wysłanie SMS lub wykonanie połączenia telefonicznego lub wysłanie wiadomości e-mail na adres wskazany przez Abonenta do kontaktu w Umowie;
- w terminie 14 dni od dnia złożenia tego oświadczenia potwierdzić Abonentowi na trwałym nośniku przyjęcie oświadczenia, wskazując nazwę Usługi będącej przedmiotem rozwiązania, wypowiedzenia lub odstąpienia, dzień otrzymania oświadczenia i dzień rozwiązania, wypowiedzenia lub odstąpienia od Umowy.
§18 Skutki zakończenia Umowy Odszkodowanie za wypowiedzenie umowy przed upływem okresu na jaki została zawarta
-
Z dniem rozwiązania Umowy Citimedia.pl zaprzestaje świadczenia Usługi oraz uprawniony jest do żądania zwrotu Sprzętu, jeśli stanowi on własność Citimedia.pl, na zasadach wskazanych w § 5 ust. 2 Regulaminu.
-
Citimedia.pl może dochodzić odszkodowania w przypadku, gdy Umowa została wypowiedziana przez Abonenta lub przez Citimedia.pl z przyczyn leżących po stronie Abonenta przed upływem okresu na jaki została zawarta. Odszkodowanie nie może przekroczyć z tytułu Usługi – sumy części opłaty abonamentowej stanowiącej opłatę za Usługę, które Abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania Umowy.
IX. Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami
§19
-
Citimedia.pl zapewnia następujące udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami:
-
zapewnienie obsługi osób z niepełnosprawnością narządu słuchu albo narządu mowy (niesłyszącymi albo niemówiącymi), z poziomu strony internetowej Citimedia.pl, z wykorzystaniem komunikacji audiowizualnej z tłumaczem polskiego języka migowego w czasie rzeczywistym, od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
doręczenie, na wniosek osoby z niepełnosprawnością narządu wzroku, na trwałym nośniku, dokumentów Umowy, faktury i podstawowego wykazu wykonanych Usług na wskazany we wniosku adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej, w sposób nadający się do odczytu maszynowego w formie dostępnej cyfrowo dla wnioskodawcy, albo na papierze z krojem i rozmiarem czcionki wskazanymi przez wnioskodawcę.
-
Aktualne informacje o udogodnieniach dla osób z niepełnosprawnościami dostępne są na stronie internetowej Citimedia.pl oraz telefoniczne w BOK.
X – Postanowienia dodatkowe i końcowe
§20
-
Citimedia.pl zastrzega sobie prawo dochodzenia od Abonenta niezapłaconych należności nawet pomimo rozwiązania z nim Umowy.
-
Citimedia.pl przetwarza dla celów przekazywania komunikatów w sieciach Telekomunikacyjnych oraz naliczania opłat za usługi Telekomunikacyjne i ich windykacji dane transmisyjne, takie jak: dane routingowe, czas trwania połączeń, czas rozpoczęcia i zakończenia połączenia, objętość komunikatu, format (protokół przekazu komunikatu), dane o położeniu urządzeń końcowych wywołującego i wywoływanego, sieć, w której następuje rozpoczęcie i zakończenie połączenia. Dane te będą przetwarzane w okresie obowiązywania Umowy, a po jej zakończeniu w okresie dochodzenia roszczeń lub wykonywania obowiązków spoczywających na Citimedia.pl z mocy prawa.
§21
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy prawa.