Szanowni Państwo,
w związku ze zbliżającym się wejściem w życie ustawy z 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej (Dz.U. 2024.1221), która zastąpi obowiązującą dotąd ustawę Prawo Telekomunikacyjne, konieczne jest zmodyfikowanie warunków umownych dotyczących usług, z których Państwo korzystają.
Nowe warunki będziemy stosować od 10 listopada 2024 r.
Jakie dokumenty zmieniamy:
Zmieniamy wszystkie umowy łączące nas z Państwem, które dotyczą świadczenia usług telekomunikacyjnych, które zostały zawarte przed 10 listopada 2024 r. oraz Regulamin usług telekomunikacyjnych.
Jakie zmiany wprowadzamy w Umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych:
1) Modyfikujemy zapisy dot. jednostronnej zmiany warunków Umowy przez Citimedia.pl wprowadzając następujące postanowienia w § 6 w miejsce dotychczasowych ust. 7-10:
8. Citimedia.pl może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy, w tym znajdujących się w Regulaminie i Cenniku w przypadku, gdy:
a. konieczność wprowadzenia zmian wynika (i) ze zmiany przepisów prawa (w tym stawki VAT) lub (ii) decyzji Prezesa UKE, lub
b. proponowane zmiany (i) są wyłącznie na korzyść Abonenta, w tym powodują obniżenie cen usług lub dodanie nowej usługi, bądź (ii) mają charakter wyłącznie administracyjny i nie pociągają negatywnych skutków dla Abonenta.
W razie braku akceptacji zmian Abonent może wypowiedzieć Umowę z uwzględnieniem konieczności zwrotu udzielonej ulgi na zasadach określonych w § 4 ust. 7 Umowy, w terminie do dnia wejścia zmian w życie. Citimedia.pl publikuje na swojej stronie internetowej treść proponowanych zmian z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie (okres może być krótszy gdy tak wynika z terminu publikacji i wejścia w życie aktu prawnego lub decyzji UKE), a także niezwłocznie doręcza Abonentowi na trwałym nośniku treść proponowanych zmian wraz z informacją o prawie wypowiedzenia Umowy.
9. Citimedia.pl może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy zawartej na czas określony, w tym znajdujących się w Regulaminie i Cenniku, w przypadkach, o których mowa w ust 9 powyżej na zasadach tam wskazanych, a także wówczas, gdy konieczność wprowadzenia zmiany wynika z innych obiektywnych okoliczności, niż wskazane w ust. 1 powyżej, na które Citimedia.pl nie ma wpływu i których nie mógł przewidzieć, a które uniemożliwiają realizację Umowy na uzgodnionych warunkach – Citimedia.pl może zmienić warunki Umowy w zakresie adekwatnym do tych okoliczności. Zmiany będą dokonywane w jak najwęższym i najmniej uciążliwym dla Abonenta zakresie. W razie braku akceptacji zmian Abonent może wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu udzielonej ulgi, w terminie do dnia wejścia zmian w życie. Citimedia.pl doręcza Abonentowi treść każdej proponowanej zmiany Umowy w formie, w jakiej została zawarta Umowa, chyba że Abonent złożył żądanie, by doręczyć mu powiadomienie w innej formie, a także publikuje informację na swojej stronie internetowej, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem zmian w życie.
2) Precyzujemy zapisy dot. automatycznego przedłużenia umowy na czas nieokreślony, dodając w § 4 ust. 3 obowiązek informacyjny:
Przed automatycznym przedłużeniem Umowy Citimedia.pl doręcza Abonentowi na trwałym nośniku, nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, jasne i zrozumiałe informacje o automatycznym przedłużeniu Umowy i wynikającej z niego zmianie warunków świadczenia usług, sposobach rozwiązania Umowy, a także o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych dotyczących Usług objętych Umową.
3) Wprowadzamy dodatkowe uprawnienia do rozwiązania Umowy przez Abonenta w przypadku zmiany dostawcy usługi Internetu lub zmiany dostawcy usługi telefonii z przeniesieniem numeru – Abonent ma prawo wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia; w § 6 wykreślamy ostatni ustęp tego paragrafu i w jego miejsce dodajemy ust. 8:
Abonent chcący:
a. dokonać zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu,
b. dokonać zmiany dostawcy telefonii z przeniesieniem numeru
może wypowiedzieć umowę ze Citimedia.pl bez zachowania terminu wypowiedzenia, jednak jest wówczas zobowiązany do uiszczenia opłaty za okres wypowiedzenia, w wysokości nie wyższej niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, oraz zwrotu ulgi na zasadach określonych w § 4 ust. 7 Umowy. Jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę internetu lub przeniesienie numeru nie nastąpiło w ustalonym z Abonentem terminie Citimedia.pl wznowi lub kontynuuje świadczenie Usługi na dotychczasowych warunkach. Jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę internetu lub przeniesienie numeru nie nastąpi w terminie 30 dni od upływu ustalonego z Abonentem terminu wypowiedzenie Umowy uważa się za bezskuteczne, chyba że Abonent oświadczy, że chce, by uległa rozwiązaniu.
4) Zastrzegamy, że będzie nam przysługiwać prawo rozwiązania Umowy w przypadku, gdy będą Państwo pozostawać w opóźnieniu z zapłatą za świadczone usługi dopiero po wyczerpaniu przez nas procedury ograniczenia i zawieszenia Usługi.
5) Wprowadzamy procedurę ograniczenia i zawieszenia usługi na wypadek opóźnienia Państwa z zapłatą za świadczone usługi w § 6 ust. 6:
Jeśli Abonent opóźnia się z zapłatą za świadczoną usługę wówczas:
a. Citimedia.pl informuje Abonenta o zamiarze ograniczenia świadczenia usługi, jeśli Abonent nie zapłaci należności w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienia;
b. Po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa w pkt a powyżej Citimedia.pl może ograniczyć świadczenie usługi w ten sposób, że blokuje możliwość inicjowania połączeń głosowych, a także blokuje możliwość korzystania z transmisji danych (nie dotyczy to inicjowania połączeń na numery alarmowe); Citimedia.pl nie ogranicza Usługi, jeśli jest to technicznie niewykonalne lub ekonomicznie niezasadne;
c. Jeśli w terminie 7 dni od ograniczenia albo wystąpienia przyczyny braku możliwości ograniczenia usługi, o której mowa w pkt b powyżej Abonent nie zapłacił zaległych należności Citimedia.pl powiadamia Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia Usługi;
d. Jeśli w terminie 3 dni od dnia doręczenia powiadomienia, o którym mowa w pkt c powyżej Abonent nie zapłaci zaległych należności, wówczas Citimedia.pl może zawiesić świadczenie usługi, co skutkuje brakiem możliwości korzystania przez Abonenta z Usługi (za wyjątkiem połączeń na numery alarmowe); w przypadku złożenia reklamacji dotyczącej wysokości opłat z tytułu świadczenia usługi, zawieszenie świadczenia usługi nie może nastąpić wcześniej niż po upływie 21 dni od dnia wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego;
e. Jeśli w terminie 7 dni od dnia zawieszenia Usługi Abonent nie zapłaci zaległych należności Citimedia.pl powiadamia Abonenta o zamiarze wypowiedzenia Umowy z winy Abonenta po upływie 7 dni od dnia doręczenia powiadomienia, jeśli Abonent nie zapłaci w tym czasie zaległych należności;
f. Jeśli Abonent uporczywie opóźnia się z zapłatą za świadczone usługi Citimedia.pl powiadamia Abonenta o zamiarze zawieszenia Usługi i może Usługę zawiesić, jeśli Abonent nie zapłaci zaległych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia powiadomienia.
Powiadomienia doręcza się na trwałym nośniku na wskazany przez Abonenta adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej, jeśli Citimedia.pl umożliwia korzystanie z takiego środka. Citimedia.pl wznawia świadczenie ograniczonej lub zawieszonej Usługi w terminie 3 dni od dnia zapłaty zaległych należności.
6) Uzupełniamy zapis § 6 ust. 15 w ten sposób, że w przypadku gdy złożą Państwo oświadczenie o braku woli przedłużenia umowy, odstąpieniu od niej, lub jej rozwiązaniu w formie dokumentowej, możemy potwierdzić otrzymanie Państwa oświadczenia także przez wysłanie wiadomości e-mail na adres wskazany przez Abonenta do kontaktu w Umowie.
Jakie zmiany wprowadzamy w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych:
7) W związku z wprowadzeniem do umowy zapisów regulujących jednostronną zmianę warunków umowy przez Citimedia,pl, wykreślamy zapis § 3 ust. 3 Regulaminu
8) modyfikujemy zapis zawarty w § 9 ust. 6 w związku z wprowadzeniem procedury ograniczenia i zawieszenia usługi z uwagi na opóźnienie w płatnościach do Umowy, aktualne brzmienie zapisu:
W przypadku rażącego naruszenia umowy Citimedia.pl może ograniczyć lub zawiesić świadczenie usług telekomunikacyjnych, jeśli Abonent uporczywie narusza warunki niniejszego Regulaminu lub Umowy albo podejmuje działania utrudniające lub uniemożliwiające świadczenie lub korzystanie z usług telekomunikacyjnych, w szczególności:
a) podał nieprawdziwe informacje lub przedstawił fałszywe dokumenty niezbędne do zawarcia Umowy,
b) wykorzystuje sieć telekomunikacyjną lub świadczone usługi przez Udostępniającego do celów niezgodnych z prawem,
c) utracił tytuł prawny do zainstalowania urządzenia końcowego w miejscu przez siebie wskazanym.
9) Dodajemy klauzulę informacyjną dot. przetwarzania przez nas danych transmisyjnych w § 18:
Citimedia.pl przetwarza dla celów przekazywania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych oraz naliczania opłat za usługi telekomunikacyjne i ich windykacji dane transmisyjne, takie jak: dane routingowe, czas trwania połączeń, czas rozpoczęcia i zakończenia połączenia, objętość komunikatu, format (protokół przekazu komunikatu), dane o położeniu urządzeń końcowych wywołującego i wywoływanego, sieć, w której następuje rozpoczęcie i zakończenie połączenia. Dane te będą przetwarzane w okresie obowiązywania Umowy, a po jej zakończeniu w okresie dochodzenia roszczeń lub wykonywania obowiązków spoczywających na Citimedia.pl z mocy prawa.
Ponadto wszędzie tam, gdzie w naszych dokumentach odwoływaliśmy się do Prawa telekomunikacyjnego, zmieniamy to na ustawę Prawo Komunikacji Elektronicznej.
Jakie uprawnienia przysługują Państwu w związku ze zmianami:
Jeśli nie akceptują Państwo zmian mogą Państwo wypowiedzieć Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Oświadczenie powinni Państwo złożyć do 9 listopada 2024 r. Wówczas z tym dniem zakończymy świadczenie usług na Państwa rzecz. Muszą jednak liczyć się Państwo, że jeśli wypowiedzenie będzie dotyczyć Umowy zawartej na czas określony na warunkach promocyjnych, będą Państwo musieli zwrócić nam ulgę, którą Państwu udzieliliśmy (proporcjonalnie pomniejszoną za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania).
Informacja dla Klientów, którzy zawarli umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych w trybie ustawy zamówień publicznych:
W przypadku zawarcia Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w trybie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2019.2019, z późniejszymi zmianami), wprowadzenie zmian opisanych w niniejszym piśmie może nastąpić jedynie w trybie określonym w umowie. W takim przypadku niniejsze pismo proszę potraktować jako przesłane w celu informacyjnym.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu.
Citimedia.pl Sp. z o.o.